KAN NI ÖPPNA ÖGONEN?!?!?!?!?

Åååh jag blir så aaaaaaaaaarg. Först och främst så tänker jag, fattar inte folk någonting??? Jag kollar på aftonbladet och ser klipp ur de bådas tal från helgen. Som vanligt kan man rösta på aftonbladets olika frågor, och denna gången om vem som lyckades bäst med sitt tal. Och hur ser statestiken ut där? 67,8 till Fredrik och 32,2 till Mona?? För det första så är detta ett val om vilket parti som ska få styra Sverige, det är inget presidentval, vi röstar efter ideologi och inte personlig karisma!! Det spelar ingen roll om Reinfelt ser go och trevlig ut och om han kan skämta om sossarnas skattehöjningar på sina tal, det är inte så man ska vinna riksdagsval i Sverige, man ska vinna med de bästa argumenten för hur man vill leda vårt land till en bra välfärd!

För det andra så har fan inte Moderaterna gjort någonting bättre under dehär fyra (sjukt långa..) åren i makten. Ingenting!! Däremot går jämlikheten bakåt! klyftorna mellan män och kvinnor ökar!! Barn och vuxna med sjukförsäkring går före i sjukvårdsköerna för att dom har pengar!! A-kassan är så hög så att normala människor (som är i behov av den) har inte ens råd att vara med! Ja det är sant, den ligger påriktigt på runt 800 kronor för en lågavlönad arbetare. Ungdomsarbetslösheten är bland de värsta i Europa. Och vad ska vi göra åt den? Jo men vi sänker Ungdomars lön till hälften, ja så tycker iaf. de blåa!

HALLLÅÅÅÅÅ?!?!?!?!? ÄR NI MED ELLER???? MÄRKER NI VAD SOM HÄNDER?!?!?!?!?!?!??!?!?!

Fyfan, jag fattar inte. VAD ÄR DET NI VILL RÖSTA PÅ?!?!?

Dethär är inget skämt, detta är inte Idol 2010. Det är ingen lek. Det är Sveriges framtid i fyra år framöver det handlar om. Det är ytterligare 4 av mina och många andras första år utanför skolan som ska fortsätta här!

Jag ooooorkar inte vara arbetslös mer, jag orkar inte leva i ett kallt och kyligt, egoistiskt och bakåtsträvande Sverige.

Jag vill ha en rödgrön regering och jag vill ha det nu!!! VEM FAN ÄR MED MIG?? NÅGON?!?!?!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0