Loppis!

Min gosis Tobias sitter just nu nere i sovrummet och spelar. Är det gitarr han spelar? Nej, är det de nya munspelet han köpte? Nej.. Är det på sin orgel som han fyndade för bara 150:- på loppis igår? Ja! :D

Blir alltid så fascinerad av Tobbe när han spelar. Han kan bemästra vilket instrument som helst, utan att kunna akord eller läsa noter. Han går på känsla och det låter alltid bra. Ger man honom ett instrument så kan han efter max två minuter spela minst en melodi på det. Helt fantastiskt. Inte nog med det så är han dessutom bra på att sjunga, vissla och hitta på nya melodier.

Själv kan jag ingenting av dedär och trodde nästan att världen hade slut på melodier för jag kan verkligen inte förstå hur man kan komma på en ny bara sådär..

Ja vi var ju på loppis igår och fyndade, dels denna orgeln då som vi såg en liknande på blocket här i halland ligga ute på 4000 kronor! Så ja, skulle vi ens få 500 spänn efter Tobbe tröttnat på den är det ju iaf. en vinst. Men vi köpte även lite småplock.

Ett jätte fint trädrapperi som vi ska ha i trappan för en tjuga. Tre fina grekiska unor med nakna män, riddare och hästmänniskor på för också dom en tjuga. En fin färgglad vacker liten kann som jag älskar för endast en tia och så en tavla som vi gav bort i födelsedagspresent till Sebbe för även den, bara en tia. Den var vacker med ett motiv av en påfågel.. Önskar att det fanns två så hade jag tatt en själv..


Här är lägenhetens nya färgklick, Curry är lite rädd för den..

Imorgon är det åter jobb som gäller och jag ber till alla vädergudar, andar och energier att det inte ska regna för jag oooooorkar inte luka!! Vill nästan gråta där ute på fältet när regnet piskar i ansiktet och man ska slita upp ogräsrötter med en area på 25 meter (jaja, det kanske var en överdrift med 25 meter, men typ..) Inte blir det bättre av att man knappt kan röra sig i regnkläderna och att träningsvärken sedan förra lukningen gör sig påmind som aldrig förr..

MEN! Nu ska jag inte vara så negativ, hooooppas bara på sol och att vi får plantera våra kära granar istället, som jag aldrig har tyckt vart så härligt som efter första dagen med lukning.

Over and out.

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej darling. Hoppas att allt är bra med dej?

Skrivit en lista på bloggen om sex o kärlek som det vore kul om en 80 talist svarade på. Om du inte är för pryd så :)

Puss mor

2010-08-03 @ 23:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0