trött, trött, trött...

Imorse när jag lyssnade på P3 så hör jag (det var ju iofs. ingen nyhet) att gratisjobben (slavjobben!) där vi vanliga dödliga som inte har några pengar jobbar gratis för företag som samtidigt får betalt av staten för att få vår gratishjälp ökar. Det har ökat mycket och prognoser visar på att detta ska fortsätta fram till hösten år 2013, sen vänder det. 2013!! Arbetsförmedlingen ser inga problem med detta alls. Nää.. siffran på "arbetslösa" går väl kanske neråt, men jag skulle inte känna mig mindre arbetslös för att jag jobbar gratis åt nått idiotföretag som dessutom mer än gärna bryter mot reglerna och använder mig till arbetsuppgifter någon ANSTÄLLD (med lön!)egentligen skulle ha utfört. För dessa gratisjobben är egentligen till för att användas till arbetsuppgifter som annars inte blir gjorda. Detta har det dock visat sig att flera företag bryter mot.

Är det ingen mer än jag som tycker att detta är sjukt? Är det bara jag som tycker att detta faktsikt är slavarbete?

Jag jobbar på lördag och söndag, sen är jag med en av alla arbetslösa ungdomar som antagligen kommer att driva runt i tre månader,
för att sen ännu en gång skickas till Fami där jag kan skrapa ihop till några ynka tretusen spänn i månaden som det är tänkt att jag ska leva på (skulle gärna se Reinfelt eller någon annan Moderatröstare leva på den summan varje månad..) samtidigt som jag får lära mig att "snäll är en bra egenskap" och "lat är en dålig egenskap" Ja för det är på den nivån det ligger, aktiviteterna man har för sig på Fami.

Samtidigt läser jag nu i Metro att Moderaterna får 32,4 procent i SCB:s nya sympatiundersökning, vilket är det högsta stödet partiet fått sedan SCBs undersökningar startade år 1972. VARFÖR?!?!?!

Reinfelt är duktig på att spela arbetarkämpe men hur lättlurade är Svenska folket?
När jag såg honom i rutan häromdagen hade han sin orangea slips på sig, som får han att se varm och go ut. Nästan röd. Precis som han vill framstå. På en bild i Metro däremot när han var iväg utomlands (minns inte var för tillfället..) och träffade utländska höjdare hade han sin blåa slips på. Där skyltar han gärna med sin höger yta. Där kan han gärna se kall, hård och framgångsrik ut. Men inte på svensk mark. Här röstar vi ju egentligen inte blått. Vi röstar nu mera oranget. Alltså på en falsk färg lika mycket som på en falsk ideologi.

Ja, det kanske låter töntigt, men färger spelar extrem roll. Är det något jag fått lära mig på medieprogrammet och i mediekunskap A, B, och C (som jag har MVG i..) är det hur man gör reklam för sig själv, eller en produkt, tjänst eller annat. (parti), och då spelar färgerna stor roll. Och ingen tror väl att en människa, och ett parti som tagit sig till statsministerposten inte är smart? Och en smart person tänker absolut på vilken färg slipsen har, och vad man säger med den färgen. 

Allt som gäller för gult gäller också för orange, men i ännu högre grad. Det som ger orange den varma känslan är att den påminner mycket om glödens och kvällssolens färg. Det finns en enorm energi i färgen som gör att energiska och sunda människor trivs särskilt bra med orange.

Blått ger en känsla av köld och ett allmänt sorgset intryck. ”Liksom gult alltid medför ljus, kan man säga att blått alltid för med sig mörker”

Äh... önskar bara att människor kunde öppna ögonen och inse att högern inte är ett bra allternativ för Sverige. Dom är egoister som bara tänker på de redan starka i sammhället och blundar för resten.

En sak som för mig är ett konkret bevis på detta
är att enligt undersökningar vill ingen, 0%! bo i andrahands lägenheter, men trots detta tänker Moderaterna satsa mer på att göra det lättare att hyra ut i andra hand, bygga färre hyreslägenheter och på så vis tvinga folk till andrahand trots att det inte finns någon frivillig marknad för detta. ALLTSÅ VARFÖR?!

Nä.. nu ska jag städa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0