Ur Metro

Läste i Metro idag, krönikan av Göran Greider

"1980 gick det i Sverige nio industriarbetarlöner på en genomsnittlig VD-lön i de 50 största företagen -numera går det fyrtio. Särskilt sedan 2006 har inkomstskillnaderna vuxit snabbt när framförallt den sämst ställda tredjedelen mer och mer fallit ifrån."

Alltså detta får mig att må illa!

Sånt jävla gnäll om att skatterna är för höga i Sverige, att det inte är värt att betala skatt för att man tillslut inte får tjäna några pengar, för att "allt går ju bara till skatt" 

UYYYGH"!!GHGFA "#¤%&/()=??=)(/&%

40 x en industriarbetarlön tjänar Sveriges högsta VD:ar, jag frågar er som är för denna politiken, tycker Ni att detta är rimligt? På vilket jävla vis är detta rimligt?!

Undrar hur många gånger ett kvinnligt yrke samma uträkning ger.. 

Fyfan, kan inte någon bara komma och styra världen rätt, jag orkar inte se på hur Sverige förfaller mera. Svälj era egon, tänk på Sverige, eller flytta någon fucking annanstans, för mig är ni lika vidriga som Sverigedemokrater.


.....vill säga att det finns en och annan moderat-röstare som jag gillar, men om jag ska vara ärlig så är det för att jag tror att ni innerst inne inte vet vad det är ni röstar på.


Kommentarer
Postat av: julle

åh jag älskar att läsa om politik i din blogg. men du om de där industriarbetarna hade valt att plugga röven av sig i gymnasiet för att kunna komma in på bra universitetsutbildningar och ta flera 100 tusen i studielån och lägga ca 4-5 år på universitet för att sedan jobba sig upp till toppen på arbetstider som knappast är 8-5 måndag till fredag, så hade de också haft den lönen. I Sverige är utbildning gratis alla kan ta sig till toppen, man väljer själv om man vill slita på golvet eller slita ännu mer och ta sig till toppen.

And you know it.

2011-12-21 @ 13:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0