Astrologi.

De flesta som känner mig vet att jag tror, ja faktiskt tror på astrologi. Ett tag var jag mer intresserad än just för tillfället, (även om jag fortfarande är intresserad.) och läste mer om det och faktiskt så var det så att ju mer jag läste om det, ju mer trodde jag på det. Och jag kan med stor säkerhet säga att jag antagligen läst mer om det än vad majoriteten som läser dethär inlägget har gjort.

Ja alltså jag har vart inne på de flesta sidor man kan hitta om stjärntecken och astrologi, självklart är jag inte dum. (Om det är någon som tror det antar jag att ni antingen inte känner mig, eller inte är tillräckligt smarta själva för att fatta det ;) skämt o sido..) Så självklart tror jag inte på allt jag läser. Jag är en del av internet-generationen och har fått lära mig precis som generationer innan mig förhoppningsvis fått lära sig angående saker som sägs/skrivs i media att allt går inte att svälja med hull och hår. Man får använda sig av allt man kan hitta i sitt eget huvud och med hjälp av det sortera ut oseriös fakta från seriös fakta.

Jag tror att det är för många precis som för mig, att ju mer man läser, lär och jämför om astrologi, ju mer kommer man att tro på det, och det är för mig raka motsatsen till en annan stor och populär tro: kristendomen. Nu vill jag inte kritisera kristendomen för mycket, tycker i minsta fall att det är härligt att människor har någon form av tro och så väljer man den som passar sin egen personlighet och värderingar bäst. Men för min del så tycker jag att kristendomen känns mer ologisk (med att Gud skulle ha skapat jorden osv...) än astrologin. (Som bara påstår att vi människor påverkas av energier från planeter, solen, monen osv..)

Det som framförallt får mig att tro på astrologi är att det stämmer enligt mig på nästan alla jag jämför med. Jag är en fisk så mycket det bara går enligt mig själv. Tobias är en skorpion, Johanna är en skytt, min mamma och Ida är oxar, pappa är lejon, osv. Ut i våra små små fingerspetsar. Japp japp, det är sant, så uppfattar jag er. Så vill ni veta vad jag tycker om er är det bara att läsa ert stjärntecken ;)

Nää, men sen är det också så att det finns inte bara 12 olika typer av människor (alltså som det finns 12 stjärntecken..) utan man har väldigt mycket andra stjärntecken i sig också beroende på var du är född och vilket klockslag.. Så självklart måste man inte vara exakt som fisken bara för att man är född i fiskarnas tecken.

Jaa.. Jag vet vet egentligen vart jag vill komma med detta, men jag inser att det blir som allt för ofta när jag vill säga någonting att jag glider in på små väga om andra saker och slänger in allt för mycket detaljer för att någonsin kunna komma till min poäng så jag tror jag slutar här! hahaha! Fyfan, ett långt inlägg helt utan riktig poäng, hur känns det att ha läst hela vägen hit? Inte så skoj va? Jag skulle kunna skriva en bok om vad som helst. Inte helt säkert en bra bok, men jag hade inte haft problem med att fylla ut sidorna iaf. Det är en sak som är säker. ;) Byee!


Kommentarer
Postat av: Hej!

Jag hittade dig via aftonbladet. Tycker du ska satsa mer på bilder och på mer uppdatering, för då har du en kanon blogg! (Ja jag kommer tillbax!)

2011-01-16 @ 22:15:38
Postat av: Anonym

Hittade din blogg av en slump.. Är också fisk till 100%, hela jag alltså, har alltid varit så! Roligt att se att någon känner likadant. Roligt att du försöker övertyga din åsikt i det här inlägget som fan fast inte så det märks liksom haha. Typisk fisk (;

2011-02-22 @ 02:30:25
URL: http://luckycharms.blogg.se/
Postat av: emi

kul att du oxo är intresserad av horoskop o tror på det hehe

jag är fisk med hehe o de mesta tstämmer verkligen!

fortsätt skriv ,kul att läsa =)

2011-03-21 @ 12:44:47
Postat av: emi

just de står att man passar med oxe o skropion o stenbock , men inte fan har jag träfffat en enda skorpion el oxe hahah

;)

2011-03-21 @ 12:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0