weekend x 2

Så bra gick det med de "Börja-blogga-igen":andet... hmm.. I alla fall! Nu är jag här igen,

haft två roliga helger sedan sist, så gött att ha pengar och kunna göra lite saker på helgerna! Gör allt buss-pendlande, och sena hemkomster så jäkla mycket mer värt! :)

Förra helgen var vi ett gäng i Varberg och kollade på Kapten Röd i dugg/ös regn och lera, och det var riktigt trevligt. Förfestade hos Karros kompis Malin som bodde precis vid socitetsparken, där kaptenen spelade. Sen blev det krogen i Varberg vilket faktiskt var trevligt, för mig som annars inte är ett större fan av krogen! Lite mer folk och nytt ställe gjorde väl susen kanske? Och självklart Malin och Karolina som förgyllde min kväll! Grabbarna drog iväg på grabbkväll efter spelningen så det var bara vi tre tjejer på krogen!


i bussen påväg till Varberg, Sebbe - Tobbe, Karro!




Blött folk på Kapten Röd! :)

Denna helgen var det också utflykt på kartan, mindre regn och mindre folk men mer natur och friluftskänsla! :) Jag, Tobbe, Karro & Sebbe drog till Sumpafallen, för att grilla, dricka någon pilsner och njuta av naturen. Jag föredrar ju att sitta ner och kolla på naturen från det perspektivet, medans Karro gärna klättrar upp på stenar, hänger i träd och riskerar livet i fors-hinderbanor.. :S Men som tur var kunde man göra lite som man själv ville! ;)


Galen Karolina ska balansera på en stock över en iskall fors?!?!


Underbar natur även från sittande perspektiv! :)

Vi slog oss ner ocvh grillade lite korv, käkade chips och drack vår öl, sedan gick vi iväg till en källa som vi visste skulle vara i närheten för att smaka på vattnet. Även om det swåg riktigt klart och vackert ut i den vita plastmuggen var ingen jätte sugen på att ta första klunken, men när Tobbe offrade sig för laget och såg riktigt nöjd ut efteråt tog alla sig en varsinn mugg och drack av det friska vattnet.


Karolina fyller på muggarna ur vatten-källan! :)


Tobbe får provsmaka! :)


Skål i vatten efter Tobbes prov-smak! Ser ni hur klart det är?!

Fast helt nöjda var vi inte förrens vi efteråt jämförde vattnet med det vattnet som var i forsen och vi såg en betydlig skillnad, då det vattnet var helt gult och smutsigt. Då kan man säga att tillfredställelsen kickade in!


Jag, Sebbe & Karro på filten :) Tobbe bakom kameran!

Sen tog vi oss hem och idag sitter jag här och berättar om det.

Imorgon börjar en ny vecka, varav löningen dyker upp på onsdag, jag får ut typ 16.800 spänn!!!!(!!!!!!!!!!!!!!!) Och Tobbe hamnar nog runt den summan han med, så nästa helg är siktet inställt på Lager 157 för lite trevlig shopping! Mer om det nästa helg eller vadf säger ni?

Jag kanske får ta och bli någon slags helg-bloggerska? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0