Jag är jag.

Ibland undrar jag hur personlig man kan vara i en blogg. Eller, "man" ska jag inte säga, det är ju givetvis individuellt, men hur personlig jag kan vara..

Jag vet inte vilka som läser min blogg, så jag vet inte, fast den är ju iofs. öppen för alla, så det kanske inte borde spela någon roll?

Men om man tar min kära mor som exempel, så är hon ofta väldigt personlig. Mer personlig på en blogg som läses av tusentals än vad jag är med, tja knappt ens Tobias? Men det kanske inte är samma sak att berätta på internet under ett alterego namn som det är att prata face to face med någon.. Även om många vet att det faktsikt är min mamma bakom Asta. :)

Jag tycker inte min mamma är För personlig! Det är som sagt individuellt och upp till var och en att välja vad man vill berätta om. Men jag vet inte.. Jag är väldigt hemlighetsfull som människa. Lyssnar hellre än pratar. Hjälper hellre till att lösa andras problem än att berätta om mina egna. Jag vet inte varför, men jag har alltid haft en ganska stor distans till alla människor. I min familj är jag nog den som mest lever mitt eget liv.

Jag vet verkligen inte varför, men jag funderar på det väldigt ofta. Frågar mig själv. Undrar om det finns någon anledning. Många människor jag möter, vänner och kollegor tycker att jag har ett konstigt förhållande till min familj t.ex. som inte hörs / ses mer än kanske max en gång per månad. Om ens det.. 12 gånger om året.. Fast vi bor några få km ifrån varandra..

Och ja.. Jag vet inte. Men jag vet att just nu trivs ändå så. Kanske har det att göra med att det för mig är Väldigt viktigt att "klara mig själv" har alltid vart. Det är viktigt för mig att veta att även om jag är ensam så kommer inget förändras. Jag kommer klara mig ändå.

Jag vill t.ex. inte ha med mig min mamma till doktorn för att göra en undersökning. Inte för att jag har något att dölja, eller för att jag inte tycker om min mamma, utan för att jag vill klara av saker själv. Jag vill helst inte be om hjälp, i någon situation. Det har inte med familjen att göra. Även min chef säger att jag är ovanligt självgående. Jag är på plats, men jag märks inte. Jag kommer till jobbet, jag gör mitt jobb, och jag ber inte om hjälp, jag ställer inga frågor, jag delar väl egentligen inte heller med mig av något, jag bara är, och sen går jag hem.

Jag vet inte om jag hade vetat om det själv om det inte vore för att så många sagt och säger det till mig, men även om det kanske inte är helt vanligt. Alltså även om "dem flesta" inte är så som jag är, så behöver inte det betyda att jag skall ändra på mig?

Om jag sårar någon, skall jag ändra mig för det? Jag vet inte.. Varför ska jag anpassa mig efter andras "normal"? Så om en homosexuell son gör sina föräldrar besvikna, skall han ändra på sig för dem då?

Jag vill inte att någon ska tro att de inte betyder något för mig, men jag funderar som sagt på vad det kan bero på och det enda jag kommer fram till är att jag är född sånhär och det är jag, och så måste det få vara..


Detta måste ju vart något av det mest personliga jag skrivit dock ;)


Kommentarer
Postat av: mamma

2012-04-28 @ 09:54:31
Postat av: mamma

Ja, nog är du vår lilla avvikare alltid :) I en familj där vi i generationer ältat, skvallrat, diskuterat ALLT. Varför? Ingen aning, pappa är ju mer sån än vad jag är, du är ett mittenbarn, van från början vid att vara självständig. Å så är du ju du. Å alla har rätt att vara den de är och att spela huvuddrollen i sitt eget liv.

Jag älskar dej och jag är stolt över dej precis som du är! Du är min Evelina och jag skulle inte vilja att du var någon annan.

Dock skulle jag önska att jag fick hjälpa dej mer o känna mej trygg med att du bad mej om hjälp om det var så att du behövde. Inte för att jag betvivlar din kapacitet utan för att alla behöver hjälp ibland och för att jag är din mamma.

Gällande personlighetsgraden i min blogg. Det är svårt när man bloggat så länge o mkt som jag var gränserna går, de flyter gärna. Jag försöker tänka så att det sosm jag skulle kunna prata med en främling om är oxå ok på bloggen. Dit hör tex övergrepp jag utsatts för somung, som kanske kan kännas jätteprivat, men inte konflikter med mina nära.

Ses om en liten stund.Love.

2012-04-28 @ 10:01:45
URL: http://pastasson.blogspot.se
Postat av: Hanna Sundin

Hejsan!

Tänkte bara säga att jag har en pågående tävling på min blogg just nu. Var jättegärna med! :)

Direktlänk: http://hannaasundin.blogg.se/2012/april/tavling.html#comment

Allt bra? :)

2012-04-28 @ 22:34:46
URL: http://hannaasundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0