Släng inte inbjudningskortet för f*n det kostar en förmögenhet!

Nu har det hänt igen. 0 uppdateringar de senaste veckorna. Men så är det. Semestern är slut och jag är
> h e l t - s l u t < när jag kommer hem.
 
Men. något annat har hänt igen. Ni vet säkert vad jag talar om. Det är en person som snart skulle kunna få en egen kategori i min blogg. Det är allas vår favorit, den berömda drottningen av (C)itat, det är ANNIE LÖÖF!
 
Japp, hon har vart i farten igen. Och jag kan inte låta bli att kommentera det. Hon är bra för mig Annie. När jag har bloggtorka allt för länge behöver jag bara Google på Annie och vipps dyker det upp nya bloggtankar!
 
Vad har hon gjort nu då? Ja.. det är väl ingen som kunnat missa det. (om vi ska vara seriösa så är det självklart att ingen missat detta, en kvinnlig politiker tabbar sig och medierna går lös!) Annie har haft en liten fest.
 
Ja, hon kände för att festa till det lite lilla Lööfan, kanske satt hon i solstolen under mulen himmel och bara var SÅ TRÖTT på detta svenska skit vädret vi har? Kanske var de gröna blusarna slut i favoritbutiken? Kanske var det ingen som gillade hennes uppdateringar på facebook, ingen vet riktigt, men Annie visste. Detta skulle bli årets FEST!

Så Annie börjar planera. Först måste hon ju bjuda folk! Hon klickar runt lite på nätet. En flaschig inbjudan måste hon ha, annars kanske ingen kommer? Så tänker hon, lilla Annie. "Ska man kanske skicka inbjudningar gjorda av grönt skööönt papper?" ..."nää.. för fattigt..."

Annie spekulerar nog länge innan hon bestämmer sig. För det är knappast någons första tanke när man tänker på inbjudningskort. Annie väljer materialet: Plexiglas! "Fräsigt!" tänker hon för sig själv medans hon räknar på vad det ska kosta.
 
185.000 kronor slutade notan på. ...Ja men för inbjudningskorten alltså! "Vem fan har en fest för knappt 200K? det är inget barnkalas" Hade Annie sagt om hela festen had hamnat på den lilla strunt sumnan.
 
Men i samma sekund tänkte hon "fast barnkalas.... där sa du nått Annie-Pannie" och så klickade hon hem lite ballonger till partyt! Och så kommer ytterligare en nota. 140.000 riksdaler.
 
Annie funderar på om skattebetalarna verkligen vill lägga 140K av skattepengarna på ballonger till hennes party. Men hon hinner knappt tänka färdigt tanken innan hon inser att SJÄLVKLART VILL SKATTEBETALARNA DET?!

...eller..? Jag vet inte... Men det är såhär jag tror att det gick till... Vad tror ni? :)
 
Annie planerar inför sin fest..
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Asta

Ja vilken liten partypingla hon är Annie.
Å så där härligt naiv.
För varför skulle journalisterna skriva om DET?
Å varför skulle folk BRY sej?
Nej säg det...
Kram

2012-08-17 @ 19:48:36
URL: http://pastasson.blogspot.se
Postat av: Emelie

Ha ha! Du är så bitsk!

2012-08-20 @ 08:43:50
URL: http://systerysteremelie.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0