I fas med julen?

Min mamma gjorde en lista på hur hon liggertill i julförberedelserna, jag kopierar eftersom jag är rastlös, svarar och lägger till några egna punkter! :)

♥ Knäck - Njae, inget jag gör, eller lär börja med heller.
♥ Julbak - Skrev iaf. en lista på vad man behöver till lussebullar, det blev inga.. Men hemmagjorda snickers blev det, och ska väl försöka baka ihop något mer!
♥ Julgran -  Önskar jag att jag skaffade, men har inte funnits tid till det...
♥ Julklappar - Köpt till mor, lillasyster och pojkvän, som vanligt ute så sent som möjligt för att införskaffa detta, resten fixas förhoppningsvis imorgon...
♥ Köttbullar - Funderar på om man ska göra någon julmat? Jag är sugen på att göra grönkål, en Hallends tradition som är såååååå gott!!!
♥ Julstädat - Inte hunnit!!!! (Läs prioriterat)
♥ Putsat fönster - Har jag behövt göra sedan vi flyttade hit, har jag gjort det någonsin? Nix!
♥ Jansson - Läs ovan köttbullar!
♥ Stora julhandlingen - Fattar jag inte vad det skulle innehålla?? :S
♥ Klänningen - Eller vad det nu blir.. Brukar jag bestämma mig för samma dag, den 24;e..
♥ Apelsiner med nejlika i - Vem gör det?
♥ Glöggen Har jag druckit alkoholfri på jobbet, både röd och vit! Varm saft! 
♥ Pepparkakor - Är egentligen inte så gott...
Julkort - Inte min grej än, blir väl seanre i livet :)
 
och så några egna punkter..
 
• Julpyntat - 80% av grejerna ligger på vinden, adventsljustaken är framme! Även en stjärna och två tomtar.. Resten tänkte jag göra idag, men är fortfarande för trött för att röra mig! :S
• Julkalendern - Har jag inte sett ett avsnitt av, men hört talas om debatten ang. anden i glaset.. trams!
• Musikhjälpen - Följer jag på radio så mkt jag kan! Önskat 3 låtar och där med givit 150 spänn, någon låt till lär det bli! Önska en låt du med, skriv 50, 100 eller 200 [mellanslag] Låt + artist till 72999. Gärna en motivering.
• Chokladkalender - Nää, sånt bryr jag mig inte om ;) Men önskar att jag köpte katt-kalendern på ICA innan den tog slut!
• Talgbollar - Tror jag det heter? de små bollarna man hänger ut till småfåglarna som stannar kvar i Sverige undern vintern? De hänger på balkongen iaf. och katterna sitter som klistrade i fönstret! :)
• Förbereder för att vara leeediiiig - Oh ja! förbereder mig för en jobbvecka till och sedan 11 dagars LJUUUV LEEEDIGHET! <3<3<3
 
god Jul på Er! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0