Håkan Juholt avgår!

ÄN-TLI-GEN! säger jag bara, och "det var väl fan på tiden" som min bror skrev i ett sms kort efter beskedet.

Det var ju bara en tidsfråga egentligen, förstod ju vem som helst som visat minsta intresse för svensk politik, men det kunde inte skett en dag för tidigt! Nu hoppas jag på förändring inom Socialdemokratisk politik. Egentligen tror jag inte att Håkans värderingar var fel eller att han vart så dålig för partiet om han inte vart så slarvig som han i alla fall framstått. Men utan erfarenhet som minister så hade han helt enkelt inte vad som krävs, kanske förstod han inte riktigt hur hårt granskad man blir i den position han hade.

Hur som helst, det blir min sista rad i denna blogg ang. detta Super Mario liknanade yrväder, jag är redo att lämna Håkan bakom mig och ser fram emot en ljusare syn för Socialdemokratin.

Dock känner jag mig fortfarande färdig med S. Oavsätt vem som nu tar över känner jag inte att partiet i sig representerar tillräckligt mycket av mina åsikter. Jag känner också att jag hellre vill ge plats åt fler mindre partier i svensk politik. Jag önskar Piratpartiet, Fi, Vänsterpartiet får mer plats. Jag har heller inte något emot att fler enfrågepartier träder fram. Tidigare har jag ju sagt att jag önskar mig ett Ungsomsparti, och det gör jag fortfarande och det är det som jag idag saknar mest inom svensk politik.

Men skulle även vilja se ett parti som kunde fokusera mer på utrikespolitik samt invandrarfrågan. På så vis tror jag att Sverigedemokraternas plats i media hade kunnat minska om fler var villiga att ta den disskutionen på allvar. Dessutom tycker jag att viktiga frågor som svensk export av vapen och krigsplan behöver mer utrymme då i alla fall jag känner att beslut gällande detta fattas bakom ryggen på svenska folket.


Idag känner jag att min röst skulle falla på Vänsterpartiet då de för mig representerar Välfärd, Miljö, Fred och Jämlikhet på ett vis som ligger närmast mina ideal av de partier som idag finns att välja mellan.


Hoppas att 2012-01-21 blir ett viktigt datum för Vänster-andan och att vi från denna dag får vänstervidar genom hela Sverige att blåsa hela vägen fram till 2014.

Spännande!




Bild från vår inflyttningsfest part 1 - innan renovering



Imorgon ska vi städa här hemma, är ni sugna på ett inlägg med lite bilder på vår lägenhet kanske? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0