Lyckans Lykke!

Go kväll kära läsare, måste ta och säga en sak; ni är dåliga på att kommentera! Tror att de är några av er som följer mig på dendär portalen vad den nu heter där man ser när bloggen uppdaterats, för såfort jag skriver ett inlägg så ökar statistiken, men kommentarsfältet ekar tomt!

Kommentera gärna! Skriv vad som helst, är de något speciellt ni vill att jag skriver om? Något ni inte vill att jag skriver om? Vill ni ha mer bilder? annan design? Kommentera vad som! :)


Jaja, med de sagt kan vi gå vidare. Igår var jag hemma hos mor och far för att träffa min nya kusin! Lykke! Fint namn på en ännu finare tjej! :) Det var hundra år sedan jag ens såg en bebis, ännu mindre rörde vid en! :D Väldigt spännande, men ja lite jobbigt verkar de ju också. Jag är inte bebis sugen ;)

men vad hon var söt i sina små rosa kläder den lilla tjejen, min första riktiga kusin! Har visst två till som jag träffat en gång tror jag, men denna lilla tjejen ska jag försöka lära känna, lite grann i alla fall, vi är ju ingen sådär jätte tight släkt som ses med jämna mellanrum, men nästa träff med den lilla pärlan blir i april! Då är de namngivning, skönt att slippa dop i kyrkan måste jag säga, så trist, stel och lam stämning i kyrkor tycker jag.

Mikael, min farbror, pappan till den fina lilla bebisen var såklart med också, tro det eller ej men Lykke har alltså inte vandrat hem till oss från Göteborg med egna ben. Också väldigt kul att träffa! Som sagt, vi är rätt så dåliga på att ses inom släkten, men när det väl händer blir det alltid roligt. Företaget där han jobbar är desamma som skapat SIBA reklamen! HAHA! Alltså, ni anar inte vad jag skrattar åt den. Annars brukar inte jag gilla sån humor, där allt är så överdrivet, men denna är ju bara för sjuk! Allt är så sjukt överdrivet, och sen har dom bara överdrivit det hela tusen gånger till! Alltså :S Blinkande lampor ???? WHAT?!?!?


Lykke med skogshuggarkliven!


Hemma hos mamma och pappa fick jag också en försenad julklapp. Från Emelie och Mike till mig och Tobbe. En stor, och fyra små hjärtformade ungsformar från Design Mariehult Sweden, verkligen jätte fina! Tilll de en visp och en pensel för bak och matlagning, och ni anar inte hur bra det passade mig att få hem detta just igår!

Jag och Tobbe kör ju på billiga veckan (de är faktiskt så bra att jag gör ett eget inlägg om detta en annan dag, och går vidare nu..) och idag var det ugnspankaka på schemat. Problemet var att jag räknat fel på mjölet här hemma så de räckte inte till en hel sats. Vi fick halvera satsen istället, och vispen jag fick i julklappen var den perfekta för just ugnspankaka smet!

I och med den halverade satsen så var vår annars enda ugnform för stor, men då passade vår nya hjärtformade form perfekt! Tror det blev stans finaste ugnspankaka. Och det var bra, för dedär är egentligen inte mat jag gillar. Sött hör inte hemma i middagsmenyn tycker jag, men med tanke på hur fin den var åt jag glatt ändå.

Hur bra?? :)


Fast inte för att vara sån Emelie, är jätte nöjd med julklappen. Men! dagens bästa vaar ändå att få träffa Lykke, och jag höll henne till och med! Om än bara för nån minut, sen blev hon ledsen ;S Höhö!

Idag var jag mhos doktorn, vi får se om ni kan få läsa om de senare..

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0