Julian Assange

Jag är kluven. Kluven när det gäller Julian Assange.

Å ena sidan är han den jag väntat på, tillsammans med många andra på jorden. Han är den som satt äkta press på maktens människor genom att avslöja affärer de själva dolt för sitt folk av den enkla anledningen att de inte skulle bli stöttade. Han skulle kunna sätta press på världens ledare att vara mer, kanske till och med helt transparenta och låta demokrati bli verklighet på riktigt.

Å andra sidan är han åklagad för ett brott där det är så sjukt vanligt att offret beskylls. Våldtäkt på två kvinnor. Och jag vill inte vara en av alla dem som säger "hon hittar på!"

Men jag vet inte! Det känns så typiskt. Är det någon som maktens människor vill sätta stopp för så är det självklart Julian Assange! Och de kan ju göra vad fan de vill. Vill de sätta någon i fängelse så gör de det. Inga konstigheter. Inte konstigt att julian inte vågar sig till rätten även om han är oskyldig, med de motståndare han har så krävs inga äkta bevis. Jag är övertygad om det.

Och där blir jag kluven. Jag vill inte att Julian Assange ska vara någon våldtäksman utan en hjälte! Men jag vill inte anklaga våldtagna kvinnor för att ljuga!?

Min intuition, mitt hopp och min tro säger dock att han är oskyldig.
 

Kommentarer
Postat av: Asta

Han KAN ju faktiskt vara både ock eller hur?!
Detena friar inte det andra. Ja, han har gjort mkt gott genom sin granskning av makten och dess missbruk men han kan oxå vara en skitstövel som inte tar ett nej för ett nej.
Kram

2012-07-09 @ 17:28:16
URL: http://pastasson.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0