DLD

På onsdag ska våra Svenska politiker rösta om Datalagringsdirektivet. En ny lag som EU tydligen är väldigt tydliga med att vi i Sverige, med alla andra, borde införa. En lag som innebär att vi alla svenskar, exakt varenda en av oss, är tillräckligt misstänkta för brott, för att våra telefonsamtal, sms, e-mail och övrig teknisk kommunikation & information skall lagras, registreras och sparas i vad jag uppfattat upp till ett halvår.

Tydligen är varenda svensk så misstänkt att begå allvarliga brott att vi inte kan ta några risker, vi MÅSTE se till att ingen kan ringa ett privat telefonsamtal, TÄNK OM VI PLANERAR ETT TERRORDÅD?

Eller va?

Vad är grejen? Jag förstår inte? Behöver vi vara så rädda? Tänk om politikerna för 20 år sedan sagt att "Tyvärr är det så att alla människor, från 9 åriga lilla Lisa som brevväxlar med sin brevkompis Maja, till 95 åriga Gunn-Britt som skickar ett grattiskort till sitt födelsedags-barnbarn, till vem fan som helst som får för sig att skicka ett brev utgör ett för stort hot mot samhället, att vi MÅSTE öppna alla brev som skickas med posten. Vi måste sedan kopiera dessa brev. Sedan måste vi spara dessa brev i 6 månader. För vi MÅSTE KUNNA LÖSA EVENTUELLA BROTT"

Öhh...?

Ursäkta, är det Sverige vi pratar om? Hade man frågat sig för 20 år sedan? Ursäkta är det år 1992 vi pratar om? Ursäkta men fan heller att någon jävla politiker skall öppna, registrera och spara mina privata brev. Hade man sagt.

Idag klockan 14:00 hölls protester mot datalagringsdirektivet på Götaplatsen i Göteborg. Runt om i landet hölls andra protester. Jag har inte hört en enda privatpersons röst vara för DLD.

Om detta går igenom, då..

Nä.. då vet jag inte vad jag tror, tycker och tänker om Sverige, och svenska politiker längre..
Men det är skrämmande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0