En prioriterings fråga..

Alltså aliansens partiledare.. Jag vet inte riktigt vad som händer där.. Har de alltid varit såhär idiotiska? Alltså att deras åsikter är riktigt korkade har jag ju länge vetat om, men jag trodde de var bättre på att dölja detta än vad det nu verkar..

Är det Juholt, Mona och annat som stått ivägen för deras korkade kommentarer? Eller har de alla tappat det nu när mamma Filippa och pappa Fredrik ska skiljas? Eller vad är det frågan om?

Nu senast är det Göran Hägglund som vart i farten..

Han menar att tandläkarvård, är precis som ett besök hos frisören en "prioriterings fråga".

Jag tycker iofs. att det är lite små sorgligt bara det att inte ha råd till ett besök hos frisören, för sånna finns.

Jag minns själv speciellt en dag då vi redan var sena till gymnastiken. Problemet var bara att min lugg var lite för lång. Det var bara tvunget att klippa den helt enkelt. Mamma och hennes kompis Cicci skrattade lite ikapp medan min lugg blev kortare och kortare i takt med att mamma försökte få den rak med kökssaxen i högsta hugg. Jag minns hur bitter, små rädd och besviken jag var på vägen genom skogen till gymnastiken och alla kompisarna..

Nu vet jag faktsikt inte om det var så att vi inte hade råd att gå till frisören eller om mamma hade överdrivet bra självförtroende vad gällde hennes frisörskills, men hur som helst är det ju givetvis så att det finns för många familjer i Sverige som inte har råd att låta sina barn gå till frisören.


Dock förstår jag inte hur Göran Hägglund kan jämföra detta med att gå till tandläkaren?! Det är inte bara dyrare, utan också betydligt svårare att själv där hemma med, tja, pappas borrmaskin kanske? laga ett hål i tanden, än vad det är att klippa en lugg med kökssaxen. Det är också betydligt värre att gå med ett hål i tanden än en lite för lång lugg.. Det är också betydligt ohälsosammare att ha dålig munhygien, än lite slitna toppar, betydligt... eller.. behöver jag fortsätta?

Jag antar att det inte bara är jag som anser att en jämförelse mellan frisören och tandläkaren är en rätt så idiotisk jämförelse av Göran Hägglund att dra.. Och jag förstår om de familjer som faktsikt inte har råd med tandläkarbesök ser det som en rejäl smäll på käften att höra detta komma från någon med så orimligt hög lön och dålig verklighetsuppfattning.


Jag är inte riktigt med på om Aliansen sakta men säkert, och enligt mig, mer säkert än sakta, försöker gå kollektivt självmord, eller vad annars det är som händer?

Hur som hälst välkomnar jag fler dumma kommentarer och förslag. Skall bli spännanade att höra vad som skall komma här näst! Nu hoppas jag bara att detta också kan få svneska folket att öppna ögonen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0