Stjärntecken!

Stjärntecken! Jag kan inte få nog! Älskar det, kanske för att jag tillhör fiskarnas stjärntecken och det väldigt sällan finns något dåligt att säga om fiskarna ;) (hehehe) Nej, men faktiskt, jag tycker så ofta att det stämmer in, inte bara på mig utan på faktiskt nästan alla jag känner.

Jag har väldigt svårt för att komma ihåg namn och ansikten. Det finns en sån sjukdom där man inte riktigt kan registrera sånt, och jag vet att t.ex. kronprinsessan Viktoria har en liten släng av det (sägs det, kanske bara är en ursäkt för att hon inte kommer ihåg alla hundratals människor hon möter..) men jag skulle faktiskt inte utesluta att jag har en liten släng av det också.

Jag hälsar ständigt på personer jag redan träffat, ofta vid flera tillfällen, och presenterar mig. Eller så möter jag folk jag borde "känna" och beter mig som om vi är totala främlingar, jag tror jag gjorde det härom dagen på ett fik t.ex. men är osäker eftersom jag inte vet.. haha!

Hur som, någons stjärntecken där emot, det glömmer jag väldigt sällan. Vet vilka stjärntecken alla på mitt jobb är och alla i min vänskapskrets. Och japp, de passar väldigt bra in på sina stjärtecken allihop.



De som inte tror på stjärntecken säger ofta att "det där kan stämma in på vem som helst" men nej, så är det inte. Varje stjärntecken är unikt med starka karaktärsdrag, sedan om ett av dessa drag kan stämma in på vem som helst är en sak, men att hela "personligheten" skulle göra det håller iaf. inte jag med om. Det är tydligt att varje stärntecken är olikt de andra och där med kan det inte stämma in på vem som helst.


Sedan är det inte så att det endast finns 12 typer av människor, som det finns 12 stjärntecken. Planeterna  (och solen, och månen) kommer även att ge dig olika karaktärsdrag beroende på var i världen du är född, och vilket klockslag. Så Ni förstår ju att även i astrologin är man väldigt unik.

För den intresserade finns det att Googla sidor där Ni kan ta reda på hur planeter, sol och måne påverkat just Er. Annars kan jag rekommendera denna sidan: http://www.astroguide.se/personligt-horoskop/



Slutligen skulle jag vilja säga såhär, varför det i min värld är logiskt att vi människor faktiskt går att "dela in" i stjärntecken är för att vi alla är uppbyggda på energi. Det finns energi överallt, vi vet att månen har inverkan på t.ex. vatten. Människan består av till stor del vatten. Hit och dit! haha, okej detdär sa inte mycket "hit och dit" men, det är för flummigt, men vem sa att vi måste förstå allt för att det ska vara möjligt?



Jag pratar i telefon varje dag, jag vet inte hur det fungerar att jag pratar med någon som är flera mil bort, men jag vet att det fungerar och jag nöjer mig med det. Vi måste inte förstå allt, men vissa saker är möjliga ändå ;)

 
Här kommer lite om mitt stjärntecken som jag hittade på facebook igår:

PISCES - The Partner for Life (February 19 to March 20) Caring and kind. Smart. Likes to be the center of attention. Very organized. High appeal to opposite sex. Likes to have the last word. Good to find, but hard to keep. Passionate, wonde...rful lovers. Fun to be around. Too trusting at times and gets hurt easily. VERY caring. They always try to do the right thing and sometimes get the short end of the stick. They sometimes get used by others and get hurt because of their trusting. Extremely weird but in a good way. Good sense of humor!! Thoughtful. Loves to joke. Very popular. Silly, fun and sweet. Good friend to others but needs to be choosy on who they allow their friends to be.


Random: Denna bilden är tagen för 2 år sedan ganska exakt på dagen. Ute och grillar i linne? VAR ÄR DU VÅR?!
 


Kommentarer
Postat av: Neha - Foton, Sömnad, Tips & Trix

Tycker det där med stjärntecken är så kul:D

2013-06-10 @ 18:29:29
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0