2013-06-12

Tvillingarna, αστρολογία, Gemini 

Element: Luft
Kvalitet: Föränderlig
Planet: Merkurius

Enligt astrologin sägs Tvillingarna vara talet, intelligensens, språkens och all kommunikations tecken vilket gör dem väldigt sociala. Egenskaper: Anpasslig, tydlig, kommunikativ, nyfiken, intelligent, charmig, underhållande, vitsig, busig, äventyrlig, smart. Stark drivkraft, stort självförtroende, självinsikt, självkänsla och har många olika talanger och förmågor. När de kommer på hur de ska ta dessa förmågor och talanger i anspråk uppnår de sina mycket högt uppställda mål. De blir mycket framgångsrika och hittar så småningom rätt relation. Inspirerar och motiverar omgivningen med sin inkännande personlighet.

 

Jag har alltid gillat Tvillingarnas stjärntecken. De har egenskaper jag önskar jag hade och är ofta roliga och enkla att umgås med. Det är också de enda, tillsammans med fiskarna (som ju jag är!) två-delade tecknet. Alltså ett tecken i plural. Min första bästis är Tvillingarna. Min äldsta och en av mina bästa vänner än idag. Det är ett bra tecken helt enkelt.


Och idag föddes det en liten tvillingarna-flicka! Inte vilken flicka som helst utan min systerdotter. Åååh såååå KUL! :D Kan inte beskriva. En liten tjej. Man blir mållös utan att ens ha sett henne! Men det ska jag göra imorgon, och det ska bli så kul, jag längtar! <3

 


Kommentarer
Postat av: mamma

Mosters lilla flicka. Så stolta vi är!
Kram

2013-06-14 @ 13:43:21
URL: http://pastasson.blogspot.se/
Postat av: Emelie

När Ängla nu är 1,5 månad gammal kan jag säga att beskrivningen av Tvillingtecknet stämmer väldigt bra! Hon är väldigt kommunikativ. Pratar som bara den och kan verkligen göra sin röst hörd. Hon är väldigt charmig, söker kontakt och älskar att buss med mamma och pappa! :)

Svar: Lilla Ängla! :) Det är kul med stjärntecken, stämmer oftare än vad man tror när man väl läser om det!
Eve

2013-07-30 @ 19:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0