Vad ska vi göra?

 
 
Åååh!! Det är så frustrerande hur världen ser ut. Allt handlar bara om pengar, pengar går före allt annat. Jag blir så ledsen när jag tänker på det. Jag såg precis en kort film om en fabrik i Kina. (se ovan) Fabriken har ca 400.000 anställda tillverkar  bland annat Apples produkter.

De anställda är från (minst) 12 år gamla och arbetspassen är från 12 timmar långa. Kraven på de anställdas produktivitet är så höga att de anställda har börjat ta livet av sig. De hoppar från taket av byggnaden på fabriken för att de helt enkelt inte orkar mer. Vad gör fabriken? 

Ja inte drar de ner på arbetstimmar eller produktionstempo, de får istället sina medarbetare att skriva på kontrakt där de lovar att inte ta sitt liv, samt monterar upp ett nät runt om fabruken så att de som försöker ta sitt liv genom att hoppa helt enkelt misslyckas.

Jag får fan ont i hjärtat när jag tänker på hur världen ser ut, och jag blir besviken på mänsligheten som innerst inne förstår att det är såhär världen ser ut men väljer att blunda för det.

Samtidigt vet jag ju om att jag själv inte heller gör någonting aktivt för att förhindra detta, så ja, jag är inte bättre. 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hallå vad händer med uppdateringarna : ) tycker det gått ganska trögt ganska länge ; )

2014-01-08 @ 03:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0