Problem

Jag tror jag har löst två problem. Eller... löst är nog fel ordval men jag har identifierat dom. Eller nej, fel ordval igen.  Jag tror jag har kommit på orsaken till två av mina problem! Sådär.

I alla fall. Problemen i fråga är
(och dom hänger lite ihop.) 1. Jag kan inte sova om nätterna. Och 2. Jag bloggar aldrig längre. Ja det kanske är i-lands problem, men jag påstår inget annat.

Hur som helst, orsaken till problem nummer 1 tror jag är på grund av att jag alltid ska analysera allt och alla.
Mer eller mindre, och på olika sätt, men ändå ständigt. Alltid när jag träffar folk, speciellt om jag inte känner dom, eller bara känner dom lite, så stället jag mig massa frågor i huvudet. "Varför säger han så?" "Varför gör hon så?" "Varför sitter han så?" osv. Dessutom försöker jag alltid läsa mellan raderna när folk pratar. Försöker komma på vad det är dom egentligen vill ha sagt. Eller vad dom egentligen säger.

Självklart drar jag inga slutsatser. Svaren jag ger mig själv är bara teorier,
och ibland kan tillomed samma fråga få flera olika svar. Det är bara nått jag gör per automatik. Inget jag kan stoppa eller göra någonting åt. Det händer av sig själv.

Så alltså till hur detta kan vara lösningen på mitt problem nr 1,
att jag inte kan sova på nätterna är att på natten fortsätter jag analysera, fast mig själv. Fortfarande inget jag kan hindra från att göra. Och så frågar jag mig själv frågor om mig själv. Och läser mina egna tankar och handlingar mellan raderna. Försöker komma på vem jag själv egentligen är.

Och allt detta i
"talande" eller "berättande" form. För er som läst min blogg länge så har ni säkert snubblat över ett inlägg där jag beskriver hur mina tankar går i berättande form. Som om jag berättar för någon, eller mig själv, hur jag tänker.

Problem nummer 1 alltså
:
löst identifierat orsak funnen! Så vidare till problem nummer 2.

Som sagt så hänger ju problemen lite ihop.

Detta är min blogg. Den ska handla om mig, mina tankar, mina åsikter, osv.
Och tiden jag lägger ner på mig själv, mina tankar och åsikter, på att verkligen se igenom det, när jag är som mest kreativ, det är på natten. Och det är då jag vill blogga. (så mycket att jag går upp mitt i natten och skriver ett blogginlägg i mitt kollegieblok... :S) och då kan jag inte.

Antingen måste jag sova, eller så sover Tobbe och jag kan inte sitta vid datorn.


Hur jag ska lösa problem nummer 1 vet jag inte, men lösningen på problem 2 är helt klart en bärbar dator.

Tur att det problemet är så litet, så de kan vänta.

Men! Idag har det ju faktsikt redan blitt två inlägg! och vem vet, kanske kommer det ett till lite senare?

Peace! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0