En stulen lista...

Av mamma.. eftersom jag inte vet vad jag ska skriva, men det var ju ett tag sen.


4 TV-program (eller ja, serier) jag ser:
i Anneli (Eller ja såg då, sista avsnittet gick i måndags! SÅ TRÅKIGT!)
Så mycket bättre! (Som är så mycket bättre än mycket annat på TV4!!)
Couger Town (Som är föör roligt, älskar Cortny Cox, helt underbar!)
Robinson (Fast egentligen följer jag väl inte det, men är det på TV när jag swappar förbi så stannar jag.)

Är inte så mycket för TV egentligen, så det är inte så mycket jag följer..

4 saker jag gjorde igår:
Vaknade.
Jobbade.
Åt.
Somnade.

Det blir inte så mycket mer än så när man pendlar med buss och sitter i kassan. Men det är värt pengarna.


4 saker jag längtar efter:
Julafton! (alltså det går inte att inte längta när man drar förbi alla julprylar i kassan på Gekås!)
Gekås Personalfest (som är imorgon.. ja vet inte om de blir så kul, vem ska ens dit?! men ja.. nått är det ju.)
Sommaren (ja såfort julafton är över kan det få bli sommar igen tycker jag.)
Johanna tid. (Vi träffas för sällan, men när det händer är det hur bra som helst, så bekväma vi är med varandra!)

Längtar för övrigt inte så mycket efter så mycket för tillfället. Eller någonsin, känner mig ofta bekväm i nuet.

4 saker på önskelistan:
Spikmatta (Ja alltså nu tänker jag Julklapps önskelista här!)
Fina klänningar (fortfarande julklapp.. :S)
Att sossarna fick vinna valet istället. (Om vi nu inte kan backa tiden så iaf. om fyra år.)
Fred på jorden. (faktiskt något jag påriktigt önskar mig flera gånger om dagen i tankarna.)

Kan komma på en miljon saker att önska mig som är svåra att få, men en enkel julklapps önskelista får itne plats med mer än kanske 4-5 grejer. Varför är det så svårt?

4 saker jag avskyr:
Människor som bara tänker på sig själva och inte kan se saker från andras perspektiv.
Krig, egoism, när pengar är mer värt än liv.
Orättvisa.
"God bless America" bara Amerika i sig är som ett fett bevis på att Gud inte finns. typ..

blev visst lite mer än fyra saker, men bara fyra rader iaf! :) Verkar ju som att jag bara avskyr en massa men älskar ju motsatserna lika mycket. Så därför tänker jag nu adda en grej på denna listan som inte fanns:

4 saker jag älskar:
Människor runt omkring mig, familj, vänner, Tobias.
Godhet, omtänksamhet, välvilja, tro, hopp och kärlek.
Kamp för fred, jämlikhet och rättvisa. Hoppas vi inte ger upp förrens vi nått alla mål.
Sverige. Världens bästa (fast ändå inte felfria) land. Enligt mig.

Också lite mer än fyra saker, men fyra rader :)

Puss och kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0