Upp till Kamp!

Det finns en serie jag har berättat om förr, Upp till kamp heter den. En sjukt bra serie i fyra delar. Svensk såklart, skriven av Peter Birro. Filmen handlar om fyra ungdomar från mitten av 60 talet till mitten av 70 talet. Dom är från olika samhällsklasser och man får följa deras liv genom serien.

Åh den är sååå braa! Vet inte hur många jag har bett ska kolla på denna serie men kort efter att jag såg den första gången sa jag nog det till vem som hellst jag mötte. Jag vill verkligen att alla ska se denhär serien för den är så bra! Jag blir motiverad och inspirerad av den och musiken är så klockren och så bra!

Det bästa är att den är i fyra avsnitt så istället för att bli ihoptryckt till kanske två timmar så är den på 4x90 minuter vilket ger mycket mer utrymme åt bildspråket.  Kan verkligen inte tipsa nog om denna serien. För både unga och lite äldre.

Jag vet ju inte säkert, men jag tror att filmen beskriver väldigt bra hur livet såg ut på den tiden i Sverige. Kampen för sina åsikter. Den känns äkta och ärlig. Om än kanske lite extrem. Alla kanske inte levde som dessa ungdomar, men tror att de är bra steriotyper.

Så nu lägger jag även in lite filmer här ni kan kolla på:  
En bra låt som är med i filmen.


Ett klipp med en av huvudpersonerna Lena.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0