OTRÄTTVIST!!!!!

SUCK! I bland önskar jag att jag var Blondinbella. Ja inte att jag köpte alldeles för mycket kläder som jag inte ens plockar av prislapparna på innan jag säljer dom vidare på "Bloppis" eller att jag käkade ute så ofta att jag inte ens klarar av att koka makaroner själv, trots att jag flyttade hemifrån för läänge sen, utan jag önskar att jag hade en stor blogg som nådde ut till mååååånga tusentals läsare! Vilken otrolig makt de har, dedär bloggprinsessorna. Inte nog med att de når ut till så enormt mycket människor, utan för att människorna de når ut till är just ungdomar!

Vi ungdomar har så mycket mer makt än vad vi själva förstår. Vi kan få vad som helst att hända, det är bara att titta på oss själva och inse vårat eget värde. VI är människorna som ska ta över vårt land en vacker dag. Det är makt det också.

Men hade jag haft en lika stor blogg som Blondinbella eller Kissie hade jag kännt mig mer motiverad till att sprida åsikter, tankar och annat. En sak som jag verkligen önskar att jag kunde sprida vidare nu till hundratusentals läsare, (men jag får nöja mig med ett tjugo-tal...) är detta: http://lotidningen.se/2011/01/14/cancersjuka-valjer-bort-medicin-for-att-betala-hyran/

För er som inte orkar gå in på länken och läsa ska jag berätta kort vad det handlar om.

Cansersjuka människor,
som inte har råd att betala för sina mediciner, för att istället ha råd med sin hyra. Cancersjuka människor som är rädda för att bli vräkta. Jaa.. Det är väl kanske ingen super nyhet.. Om det hade handlat om USA, men dethär är det "nya Sverige" eller nya Moderaterna.. Same shit! (med betoning på shit.)

Fyfan! Är det värt era ynka hundringar i lön varje månad?? Är det värt att få "välja själv vilka försäkringar man vill ha och inte vill ha" när andra människor, som FAKTISKT INTE HAR något att välja mellan, för pengarna räcker inte till, när dessa människor inte har råd med medicin?!

Tycker att ni som röstade M förra året ska fråga er själva, om ni hade röstat samma om det var du, eller din bror/syster som låg i cancer och fick välja mellan att bo på gatan eller köpa medicin, om ni hade röstat samma sak då? Och kommer du fram till att du nog inte skulle det.. då har jag en följfråga. Varför är du, din bror eller syster mer värd än någon annan? Varför vill du inte hålla dina landskamrater om ryggen och hjälpas åt för ett bättre, rättvisare, och värdigare samhälle? Och varför kan du inte offra 100 kronor i skatt varje månad för att du kanske en dag, eller anonym tjej på gatan en dag, eller din egen syrra en dag slipper välja mellan hyra och medicin?

Åh! Jag är så förbannat trött på detta egoistiska, hjärtlösa äckel skit som håller på att ta över var och varannan svensk! Pinsamt att vara svensk idag. Pinsamt!!!!!! :@



Kommentarer
Postat av: ,,,,

ASSÅ DET ÄR INTE MODERATERNAS FEL FATTAR DU VÄLL?? haha så jävla blåst

2011-01-17 @ 19:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0