Moster igen! :)

18 april 2014 föddes min första systerson! :) En liten kille med en liten tjej till mamma :) Min bästa lillasyster har fått en bebis och imorgon ska jag träffa honom. Är så glad och stolt över min lillasyster, tycker det är så underbart att ha två små systerbarn, nästan så att jag själv också vill ha en liten bebis så underbara är och verkar (har ju inte träffat Nellas lilla bebis ännu..) dom vara. Men nej, är verkligen inte sugen på en egen ännu så därför är det så bra att Nella och Emelie har dessa små underverk som jag kan få träffa lite då och då.

Här är en bild på miraklet och den grymma mamman som såklart som en äkta 90-talist tar en selfie direkt :) 


Denna lillkillen blir en liten vädurs bebis, ett eldtecken som sin pappa som är skytt (väl..?)  

Nyckelord för Väduren är bl.a. Företagsam, modig, generös, uppriktig, entusiastisk, viljestark, offervillig, hjälpsam, framstegsvänlig, impulsiv. Kan vara rastlös, ha ett okontrollerat sinne, egoistisk, dumdristig, aggressiv, oföljsam.

Väduren är ett eldtecken, och det säger mycket om deras temperament. De är eldfulla och impulsiva. Detta är det första tecknet i zodiaken och har mycket uppstartsenergi. 

Vädursbarnen är fulla av liv och är alltid igång. De kan vara ganska oförsiktiga och lätt skada sig  - det blir lätt så när allt ska gå fort. Kroppsdelar knutna till Väduren är hjärnan och huvudet. Lyfter man  på håret till ett vädursbarn hittar man ofta ärr och märken efter diverse knall och fall. 

Vädursbarnen är självständiga och temperamentet är våldsamt och explosivt. Men det går fort över. Dessa barn tar gärna ut sig via fysisk lek och idrott, ofta krävande och utmanande sporter som slalom, skateboard eller andra aktiviteter som har element av risk i sig och som kräver fysisk kraft.

I väduren finns det också stark mental kraft. Vädurbarn är orädda och modiga. De hoppar gärna från 10-meterstornet om de får möjlighet. 

Vädursbarnen behöver utmaningar, både fysiskt och mentalt.


(snodde all text här: http://www.babyvarlden.se/Nyhetsartiklar/Sa-ar-ditt-barn-enligt-stjarnorna/Varen/ ;P )


Grattis Petronella och Anthon till en fantastisk liten son <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0