Banta?

Är så stolt över min vän Johanna! Hon har länge vart överviktig, det är kanske ingen hemlighet, men hon har alltid vart snygg och bär upp det bättre än många andra! Men det är ändå såklart inte hälsosamt, och kanske inte heller det bästa för självförtroendet! Så nu har hon tagit tag i det. Hon är en pepsi och chips älskare och livs njutare, så att gå på någon diet som förbjuder socker eller kolhydrater hade bara vart att gå mot en omöjlig lösning. Istället har hon bara dratt ner på onyttigheterna. Gör egen sås istället för halvfabrikat, äter mer sallad och mindre kolhydrater och cyklar mer (över fyra mil i veckan!)

Tycker hon är så duktig! Är verkligen glad för hennes skull, speciellt då de redan börjat ge resultat! minus tre kilo redan, det är inte helt fel! Rätt håll!

Och så börjar jag tänka. Jag har alltid haft turen att vara smal, trots allt jag stoppar i mig och trots att jag är väldigt dålig att röra på mig. Ja om man inte ska räkna med när jag föddes och mina allra första år på jordklotet då jag var en rätt så enorm bebis. Men ja, det brukar ju aldrig vara för evigt, jag får alltid höra att en dag kommer kilorna. Ida tillomed lääängtar tills jag blir tjock! jäkla oxe alltså... ;) Men ja, hennes längtan kommer väl gå i uppfyllelse någon dag.

Inte när jag kom i puberteten som många retades över och sa att det är dagen då jag blir tjock. Men kanske när jag får min första unge? Det är vad jag får höra nu iaf. "när du blir gravid så kommer det!"

Men jag tror faktsikt att jag har den disiplinen på mig själv att märker jag att jag har börjat gå upp i vikt, och att det fortsätter ditåt, då kommer jag ha väldigt lätt för att göra som Johanna. Dra ner på onyttigheter och röra på mig lite för att gå neråt istället eller kanske bara stå still?

Jag tror faktsikt inte de blir några problem för mig, jag känner de på mig. Och jag brukar känna mig själv rätt.

Så in your face Ida! du får inte se mig tjock! Mwohahahahha :D <3


Peace! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0