2012

Okej! Då ska jag försöka ge en bild (först boksdtavligt talat med en bild) av vad jag vill se i mitt 2012.



Jag ser mig självklart tillsammans med Tobbe lika mycket under 2012 som i resten av mitt liv. Världens underbaraste som alltid finns där för mig både när jag är glad och när jag är ledsen. Vi passar varandra bättre än handen i handsken och han är mitt allt! :)

Planen är att vi ska börja renovera såfort vi börjar leva på två löner igen. Det är nära nu, men ändå så långt borta! Innestående lön kan verkligen vara riktigt, riktigt irriterande. Men skönt å andra sidan den dagen man byter jobb! Hur som helst. Vi är heeelt LOST. Vet knappt vad vi ska göra. Vi vet att vi vill tapetsera, men inte vilka färger, vilket mönster vilka väggar. Ja och så ser det ut med allt, från köksluckor, till golv, till möbler.

Något annat som två löner gärna får räcka till är minst en resa! Det är så tråkigt tycker jag att vi fortfarande inte vart ute och rest ihop! Så det ser jag verkligen fram emot. Tobbe är flygrädd, men jag ska nog få upp honom i luften! ;)

För mig själv då, så är mitt nyårslöfte att tänka mer på hälsan. Inte för att jag lever så jätte ohälsosamt vad jag vet, men det verkar som att jag har en extremt hög ämnesomsättning då jag tappar vikt som aldrig förr. Enda förändringen jag vet att jag gjort i mitt sätt att leva vad gäller mat och motion är att jag flyttat så jag nu får 15-20 minuters promenad till och från bussen två gånger om dagen. Men de tappar man ju knappast 5 kg på ca 2 månader av? ...Men! en tid hos doktorn är bokad på måndag för att ta reda på hur jag ska göra för att ha kvar lite kött på benen! Skönt!

Jobbet är något jag bryr mig mycket om och tänker på, vardag som helg. Oftast med positiva tankar. Jag vill bli bättre på allt! Ska se till att göra 2012 till ett framgångsår för mig där!

..och det ska leda till massa pengar över att shoppa shoppa shoppa för! Jag älskar att klä mig i kläder som jag gillar, dock är jag inte så mycket för att shoppa av någon anledning, jag får alltid lite, lite ångest när jag handlar kläder, även om jag behöver de! :S Inte alls samma tillfredsställelse som jag känner igen hos många andra alltså.. Detta har resulterat i att jag har kläder från gymnasietiden, och kanske nån gammal tröja till och med från högstadiet! JEEEEEZ!

År 2012 hoppas jag blir året då jag påbörjar en riktigt snygg och femenin ryggtatuering! Kanske gör jag inte hela på en gång, kanske blir den inte så stor som jag just nu tänker mig den, men påbörjad vill jag se den under året.

Sedan, två saker som jag inte fick med på bilden, men som är kanske bland de viktigaste, jag ska: TA KÖRKORT! Tänker inte skåla in 2013 utan ett körkort i plånboken. Och jag ska SKAFFA EN BUFFERT. En av anledningarna till att jag får lite små ångest när jag shoppar är för att jag inte ens, trots att jag flera gånger kunnat, skaffat mig ett riktigt sparkonto för kristillfällen (som typ min tand just nu..)

Så kort och gott:
• Leva lycklig med Tobias
• Börja renovera/inreda lägenheten
• Minst en resa
• Tänka på hälsan
• Bli vassare på jobbet
• Förnya min garderob
• Starta en ny tatuering
• Körkort
• Buffert

Hur ser era planer för 2012 ut? :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Låter som bra mål tycker jag. Riktigt bra.

Vad jobbigt med tanden. Vet hur ont det gör. Å hur dyrt det är. Är själv rätt pank denna månaden men kanske kan vi hjälpas åt lite. Puss fr din mor

2012-01-07 @ 17:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0