Dehär med att blogga..

Ja, jag är ju bevisligen ingen super-bloggerska.. Jag menar, jag kan ju knappt slänga iväg ett inlägg om dagen i en vecka utan att ta "blogg-paus" i si sådär, 3 månader.. Suck! Önskar verkligen att jag kunde blogga lite mer, dels för att jag antar att jag skulle få fler läsare om jag bara såg till att uppdatera min blogg lite oftare, dels för att jag själv, hur ego det än må verka, tycker om att läsa mina egna inlägg då och då för att "minnas vad jag haft för mig" och dels för att det känns ju som att poängen med en blogg är att hålla den levande, ständigt.

Hmm..

Hur som helst, har en miljon inlägg på lager, men det blir inte speciellt bra att köra ihop alla dessa miljoners tankar till ett enda inlägg, så här kommer det mest aktuella på lager:


Dethär med att tapetsera...

Haha! Jo ni läste rätt, jag tapetserar. Och ja, det är inte så att jag tar åt mig äran för något jag och Tobbe gör tillsammans, jag gör det helt själv! Tobbe är helt slut efter en hel arbetsvecka, och jag förstår honom. Det är den första på år och dar känns det som och han har vart riktigt duktig, och det är klart att det är en omställning från att gå hemma dag ut och dag in bland vita väggar i en halvinredd lägenhet med bara några knäppa katter som sällskap, och sedan kastas ut i 7 timmars arbetsdag, tidiga månar, tidiga kvällar, cykla fram och tillbaka till jobbet, lyfta däck, polera båtar osv. osv.

Men jag vill tapetsera idag! Jag har planerat det hela veckan, och jag vill inte vänta en dag till. Och om jag känner mig och Tobbe rätt blir en dag lätt två, som blir en vecka, som blir två veckor osv. Så jag tog, som man säger "saken i egna händer" och började limma upp tapetlim på väggen. Rullade med rollern, mycket lim, för jag tror (!?!??!?!ehhh???) att man inte ska snåla på limet. Det har jag (??!!ehh??? ops????) hört.

Haha! Fyfan! Har ingen aning om hur man tapetserar. Fyfan! Vad har jag gett mig in på? Men å andra sidan har väl inte Tobbe tapetserat förr heller, tror jag.. eller så har han det, en gång på halv-fyllan med sin pappa, men tja... jag tror inte han är så mycket bättre än mig ändå! HA! Feminist som jag är ;)

Så ja, tre border är uppe, men nu upptäckte jag helt plötsligt att luftbubblor börjar träda fram under limmet där den fjärde borden skall upp.. Hoppsan liksom?! Vad gör man? Jag stack hål på dem, tänkte låta klistret ovanför torka, sedan slipar jag la ner det och kör vidare. Det kommer kanske inte bli perfekt, men jag gör detta för första gången i mitt liv, och av resultatet hittills att döma ser det faktsikt helt okej ut.

Det jag fasar för nu är hörnet.. Vad gör jag när det kommer? Fan också! Jag önskar att jag ägnade Martin Timell mer uppmärksamhet när han gick igenom alla dedär praktiska bitarna i Äntligen Hemma, istället för hondär blonda tjejen med det stora affrot som bara gör saker i overkligt klara färger av tyg och trä och annat som man ändå AAALDRIG kommer vilja göra själv. Men det såg ju så kul ut...då...


Jag känner mig stolt!


Såhär snygg (hheheheh....) är jag när jag tapetserar..

Hur lång tid tror ni det tar för lim att torka innan man kan sandpappra lite? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0