Vad ska hon göra? Mona?

Blir så ledsen när man mer och mer inser att moderaterna kommer att få styra i fyra år till. Det blir nog så, och om jag försöker sätta mig in i Monas huvud så kan jag tänka mig att hon riktigt undrar vad fan hon ska göra för att vända detta. För vad ska hon göra?

Jag undrar om människorna i Sverige så snabbt plötsligt blev så egoistiska? eller om dom plötsligt blev så okunniga? Så oinsatta? eller så blåögda att dom går på Reinfelts skit snack. Vad hände egentligen? Och vad SKA Mona göra för att vända detta?

Mätning efter mätning visar hur det går bättre och bättre för M, är det Reinfelts hundögon som lockar? Eller hans lättsamma sätt att prata på? Är det hur han skämtar när han kallar de rödgrönas fastighetsskatt för "Den gamla finingen" ? Den som föresten bara drabbar 1% av Sveriges befolkning, resten får SÄNKT eller lika beskattning som nu. Och den lilla procenten som dessutom betalar mer än en fjärdedel av sin lön i hyra slipper den höjda fastighetsskatten.

Är ni rädda för verkligheten och kan blunda för den när Reinfelt säger att "ungdomsarbetslösheten är en synvilla" ? Är det därför ni röstar på M? Eller tror ni på Reinfelt när han påstår att S har ofinansierade politiska löften som skapar hål i vår ekonomi? Som om S inte förstår att man måste kunna finansiera sina vallöften? Självklart kan dom göra det!

Röstar ni på M för att ni helt enkelt inte vet om att samhällsklyftorna har ökat? att jämlikhetsklyftorna har ökat?

Röstar ni på M för att ni helt enkelt gillar Reinfelt mer än Mona och inte inser att detta är ett ideologiskt val och inte ett personval. Att vi röstar på parti och inte person?

Jag undrar verkligen, varför röstar ni på M? Är det för att blondinbella säger det? Katrin Zytomierska? Moneybrother?

Röstar ni på M för att dom har lagt till ordet "nya" framför partinamnet? För att dom har slängt in lite varm orange bland den annars blåa iskalla färgen? Vargar i fårakläder är vad dom är.

Vet ni vad Reinfelt skrev Själv i sin bok som nu helt plötsligt är spårlöst försvunnen från alla biblotek och inte längre går att köpa? Något i stil med att Svenska folket är inkompitenta idioter som TROR att politiker kan skapa välfärd! Det sa han då. Nu säger han att dom har en hel meloooooon av välfärd. Köper ni det?

ÄR NI BLINDA? DÖVA? HAR NI FÖRLORAT ERA SINNEN? HJÄRNCELLER? VAD HAR HÄNT?

VARFÖR RÖSTAR NI PÅ MODERATERNA OCH VAAAAAD SKA MONA GÖRA FÖR ATT ÄNDRA ER?

Det är 18 dagar till val, och det ser lite väl mörkt ut. Jag mår nästan illa.

Delar jag land med egoister eller idioter? Jag vet inte vilket som är värst. Men är det så att ni köper all denna skiten pga. av några ynka hundra lappar mer i plånboken i form av lägre skatt. Då tycker jag att ni kan dra till USA eller nått annat land där pengar har högre värde än vad människan har. För här i Sverige vill jag inte ha det så.


Såg ni föresten på nyheterna om kvinnan som får tälta pga. av att hon inte har, inte får något jobb. och har inte längre råd att betala hyra. Det är i dagens Sverige det händer. Det kunde lika gärna hända dig, din familjemedlem, din vän, eller någon helt okänd. Men det är lika förjävligt vilket som. För så ska vi inte ha det i ett land som Sverige. Och det är det M skapar med sin politik. Det är vad ni röstar på. Egoister eller idioter.

Kommentarer
Postat av: Bettina

Jävligt bra skrivet om moderaterna på Kissies,se ! Håller med dig fullt !

2010-09-01 @ 18:04:49
URL: http://shockvalue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0